Chat with us, powered by LiveChat

Какво е micro:bit и как се използва?

Какво е micro:bit и как се използва?

Micro:bit е платка, която представлява микроконтролер. Предназначена е за обучение по програмиране и компютърни науки. С нея деца и възрастни лесно могат да разберат връзката между хардуер и софтуер. С Micro:bit децата се чувстват като изобретатели, защото могат да го използват за всичко- от роботи до музикални инструменти. Възможностите са безкрайни стига да знаят как да работят с нея. 

Какво е необходимо за програмиране на micro:bit?

За работа с Micro:bit са нужни платката, както и устройство-  компютър или телефон. Не е необходим специален софтуер, а единствено уеб браузър, от който да се отвори платформата. Програмирането може да се извърши по няколко начина- визуално или с писане на код, в зависимост от нивото и интересите на децата. 

Готовата програма се качва на платката с помощта на USB кабел или bluetooth. Интересното е, че кода може да се напише от телефон,а след това лесно и бързо да се прехвърли на Micro:bit. 

Какви сензори притежава Micro:bit? 

Платката притежава вградени сензори, които правят програмирането по-забавно и интересно. Те са различни и могат да се използват за измерване на температура, разстояние, ускорение и дори да се ориентира в пространството като компас. Благодарение на радиоприемника Micro:bit устройствата могат да комуникират едно с друго. По този начин децата могат да играят мултиплейър игри и да си изпращат съобщения от една платка на друга 

Какво можем да направим с Micro:bit?

С Micro:bit възможностите за програмиране се ограничават единствено от въображението ни. С платката могат да се пресъздадат класически игри като им се предаде нов и забавен вид. Пример за това е камък-ножица-хартия. В оригиналната версия на играта понякога се случва така, че някое от децата да се забави, за да види другите какво ще покажат. С Micro:bit това няма как да се случи, защото учениците настройват своите платките еднакво и програмите се изпълняват едновременно. По този начин е невъзможно да се излъже без останалите играчи да разберат.  

Освен камък-ножица-хартия, децата могат да пресъздадат класическата игра със змия, която трябва да хване малка частица и да я изяде, за да стане по-голяма. За движението на змията не се използват бутони, а само движение. В случая, когато платката е в хоризонтално положение змията стои неподвижно. След като раздвижим Micro:bit, тя започва да се движи в зависимост от наклона. 

Възможностите с Micro:bit са безкрайни за децата и по този начин се развива тяхната креативност. Освен това платката е добра основа за навлизане в света на програмирането. Не се колебайте и опитайте! 

Няма коментари

Напиши коментар