С BBC Micro:bit учениците навлизат по иновативен и достъпен начин в света на програмирането и хардуера. Виждат практическото приложение на математиката, електротехниката и други науки. Изследват как работи заобикалящия ни свят и опознават света на новите технологии. Развиват своето мислене, експериментират, учат се да решават проблеми и да работят в екип.
Нивото е съобразено с интересите на ученици на възраст между 13 и 16 години. Не е необходима предварителна подготовка, децата научават всичко нужно на място в „РОБОТИКА“, а след това го упражняват с платките Micro:bit по забавен начин.

Теми, които разглеждаме в първо ниво Micro:bit
В „Първо ниво“ учениците се докосват до най-интересните факти за космонавтите, ракетите и някои от технологиите около нас. Децата създават електрически вериги и ги програмират за важни задачи. Всяко занятие е обвързано с различна тема, която ги вълнува.
Курсът „Програмиране на игри с Micro:bit“ включва:
– Създаване на програми за управление на платката.
– Използване на програмни инструкции като: базови и сложни условия, цикъл, функция и др.
– Типове данни, структури от данни, променливи, масиви и логически операции.
– Използване на магнитометър, акселерометър, сензор за темпратура и ел. мотори.
– Създаване на 3 игри
Част от интересните теми, които обсъждаме са:
- – Как работи акселерометъра и жироскопа?
- – Какво е морзов код?
- – Има ли вода или живот на Марс?
- – и други.
Първото занятие от курса с Micro:bit е посветено на екраните. Учениците се запознават с платката и правят своите първи програми. Трябва да програмират светодиодите, за да светят по определен начин и да предадат съобщения. Ето и как изглежда една от веригите, които учениците учат по време на курса.

Програмиране за ученици с Micro:bit
Има много ползи от това децата да учат програмиране. Програмирането, което учат учениците по време на курса е по програма специално разработена и подходяща за ученици между 7 и 10 клас.
Езикът, с който се програмират платките е визуален, специално разработен за обучения на деца. Използва се в много училища и университети по света. Обхваща основни понятия, като условие, цикъл, функция, switch и др. С негова помощ учениците могат интуитивно да разберат и да създадат работещи алгоритми. На по-късен етап всичко научено, дава много добра основа за професионално развитие на учениците в сферата на информационните технологии.
На графиката се вижда примерна програма за играта „камък-ножица-хартия“. При разклащане на платката се показва произволно число между 0 и 2. Всяка победа се записва след натискане на един от бутоните върху платката.

Знания, които се придобиват:
- Основополагащи познания по програмиране
- Познания в областта на:
- математиката, физиката, информационните технологии и различни науки
- Основополагащи знания при работата с хардуер
Умения, които се развиват:
- Креативно мислене
- Логическо мислене
- Решаване на проблеми
- Работа в екип
Отзиви от родители
Много живо и жизнено място с готини хора отворени към света, новите идеи, нестандартното мислене. Място където да се изучиш смеейки се и да се радваш на постигнатото. И да се нахъсваш и презареждаш с нови идеи.
– Tsvetan Yankulow
График Първо ниво с Micro:bit
В цената на курса по роботика са включени всички необходими учебни материали.
Курсът се провежда веднъж седмично, а продължителността е 3 месеца (12 занятия).
Братя и сестри ползват 25% отстъпка от втората такса.
**Възможност за разсрочено плащане.